Vodenje evidence delovnega časa je obveznost vseh delodajalcev v Sloveniji. Z najnovejšo spremembo Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-B), ki je začela veljati 23. aprila 2025, so bile uvedene pomembne novosti.

Vodenje evidence delovnega časa – koga zadeva sprememba?

Z novelo ZEPDSV-B je natančneje določeno, kdo mora voditi evidenco delovnega časa. Ta obveznost velja za:

  • redno zaposlene delavce,
  • dijake, študente in upokojence, kadar opravljajo občasna dela,
  • delavce v kmetijstvu, vključno s sezonskimi in začasnimi opravili,
  • prostovoljce, ki delujejo v skladu z Zakonom o prostovoljstvu.

Pomembna novost pa je, da poslovodne osebe po novem niso več dolžne voditi evidence delovnega časa, kar pomeni poenostavitev postopkov za ta profil zaposlenih.

Vodenje evidence delovnega časa: mesečni vpis

Mesečni vpis podatkov v evidenco delovnega časa – kaj prinaša novela ZEPDSV-B

Z novelo ZEPDSV-B je bila uvedena pomembna novost: v določenih primerih je zdaj dovoljeno mesečno vnašanje podatkov v evidenco delovnega časa. To velja predvsem za:

  • podatke o delu v posebnih pogojih, kot so nočno delo, nedeljsko delo in izmensko delo,
  • primere neenakomerne ali začasne prerazporeditve delovnega časa,
  • tekoče seštevke opravljenih ur po tednih, mesecih ali letu.

Ta sprememba je še posebej dobrodošla za delodajalce z bolj fleksibilnimi urniki, saj omogoča lažje upravljanje evidenc.

Kljub temu pa ostaja dnevno beleženje obvezno za ključne podatke, kot so:

  • čas prihoda in odhoda z dela,
  • opravljene nadure.

Na ta način se ohranja preglednost, zanesljivost evidenc in skladnost z zakonodajo, medtem ko se manj podrobni podatki lahko zbirajo enkrat mesečno.

Vir:https://data.si/blog/vodenje-evidenc-delovnega-casa/

Objavljeno dne: 9.5.2025