Šifre dejavnosti so pomemben del postopka ustanovitve podjetja, samostojnega podjetnika (s.p.) ali družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.). Pri registraciji podjetja morate izbrati ustrezne šifre dejavnosti, ki določajo, katere dejavnosti bo podjetje izvajalo ter katere aktivnosti boste lahko opravljali in izstavljali račune.

Kaj so šifre dejavnosti in zakaj so pomembne ob registraciji podjetja?

V register podjetij je potrebno vpisati 5-mestne šifre dejavnosti. Seznam šifer dejavnosti je zbran v dokumentu z nazivom Standardna klasifikacija dejavnosti 2025 (SKD 2025). Pri registraciji podjetja lahko podjetnik vpiše več dejavnosti, ki so lahko povezane z različnimi šiframi dejavnosti. Poleg tega ima podjetnik možnost, da po registraciji podjetja kadarkoli doda ali odstrani šifre dejavnosti, glede na spremembe v poslovanju.

Registracija pomembna zaradi izstavljanja računov

Pri registraciji podjetja je izjemno pomembno, da izberete ustrezne šifre dejavnosti, saj te določajo okvir za vse poslovne aktivnosti, vključno z izstavljanjem računov, obračunom davkov in upoštevanjem drugih predpisov.

Podjetnik mora ob registraciji izbrati glavno dejavnost, za katero predvideva, da bo na začetku poslovanja prinesla največ prihodkov. Pogosto pa podjetniki napačno predvidevajo, da ena šifra dejavnosti pokriva vse aktivnosti, ki jih opravljajo. Ker je Standardna klasifikacija dejavnosti zelo podrobna in seznam šifer dejavnosti obsega kar 300 strani, je ključnega pomena, da skrbno izberete šifre, ki natančno odražajo vaše poslovanje.

Šifre dejavnosti in izdelovanje unikatnih izdelkov

Podjetniki, tako s.p. kot d.o.o., so pogosto izbirali šifro dejavnosti 47.910 – Trgovina po pošti ali po internetu, kot svojo glavno dejavnost. Vendar pa te šifre v novi SKD 2025 ni več. Kot smo že omenili, SKD 2025 temelji na principu, da šifra dejavnosti določa predmet prodaje in ne več način prodaje izdelkov ali storitev.

Nekatere primerne šifre v SKD 2025 so:

  • 46.490 – Trgovina na debelo z drugimi izdelki široke porabe (vključno s prodajo umetniških izdelkov in spominkov), s katerimi bodo zalagali trgovine, ki prodajo te izdelke;
  • 47.690 – Trgovina na drobno z izdelki za kulturo, šport in zabavo, d.n. (Vključuje dejavnost prodajnih galerij in prodajo umetnin na drobno);
  • 82.300 – Organiziranje razstav, sejmov in srečanj;
  • 85.590 – Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje (na primer delavnice za učenje izdelovanja umetniških izdelkov).

Pri trgovini ni več pomembno, kako se blago prodaja. Šifre dejavnosti za maloprodajo in veleprodajo so zdaj določene glede na izdelek, ne pa na način prodaje. Podjetnik ob registraciji ali spremembi dejavnosti izbere šifro, ki zajema prodajo izdela, ne glede na to, ali se ta prodaja v fizični trgovini, na spletu na stojnicah, tržnicah ali prek avtomatov.

Izbira prave šifre dejavnosti za spletno trgovino

V preteklosti so podjetniki, bodisi s.p. kot d.o.o., pogosto izbrali šifro dejavnosti 47.910 – Trgovina po pošti ali po internetu kot glavno dejavnost. V novi različici SKD 2025 pa te šifre ni več. Kot smo že omenili, SKD 2025 temelji na principu, da šifra dejavnosti določa izdelek, ki se prodaja in ne način prodaje.

Če na primer iščete izdelke na spletu in jih nato prodajate prek spletne trgovina, je smiselno vključiti tudi šifro 46.180 – Posredništvo pri prodaji na debelo drugih specializiranih izdelkov ter morda 46.190 – Posredništvo pri nespecializirani prodaji na debelo, še posebej, če še nimate konkretnih izdelkov, ki jih boste tržili preko spleta. Kasneje, ko boste začeli prodajati specifične izdelke, lahko dodate šifre dejavnosti, ki ustrezajo prodaji teh produktov, na primer 46.160 – Posredništvo pri prodaji na debelo tekstila, oblačil, krzna obutve, usnjenih izdelkov ali 47.710 – Trgovina na drobno z oblačili.

Podjetniki, naj vas kompliciran sistem klasifikacije dejavnosti ne zaustavi pri odločitvi za vašo podjetniško pot. Podjetniški svetovalci INFIT smo vam na voljo za svetovanje in pomoč pri izboru pravih dejavnosti.

Vir je tukaj!

Objavljeno dne: 17.3.2025