Kaj je potrebno urediti na FURS-u in na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije? Kako prijaviti bančni račun? To so vprašanja, ki se jih najpogosteje sprašujejo novi samostojni podjetniki (s.p.-ji).

Kaj je potrebno urediti za poslovanje z davčnim organom?

Takoj po registraciji s. p.-ja boste postali zavezanec za plačevanje prispevkovin davkov. Kaj je potrebno urediti, koliko ti znašajo in kakšne so vaše alternative, lahko izveste na našem brezplačnem seminarju »Skupinsko svetovanje pred registracijo podjetja«. Za samo poslovanje pa morate sebi ali vašemu računovodji urediti dostop do e-Davkov.

Sami lahko dostopate do portala e-Davki s kvalificiranim digitalnim potrdilom kot je SIGEN-Ca. Tega pridobite na lokalni upravni enoti.

Kaj je potrebno urediti v zvezi z bančnim računom?

Vsak poslovni subjekt mora v določenem roku imeti urejen tudi bančni račun pri banki. Za s. p. ni potrebno, da je ta ločen od osebnega – a je to navkljub temu priporočljivo. V kolikor imate račun v tujini, morate to FURS-u tudi sporočiti – enako velja za račune pri spletnih bankah N26, Revolut ipd.

Kaj je potrebno sporočiti FURS-u takoj po registraciji?

Pri postopku registracije pri naši DATA točki SPOT vedno oddamo vlogo, kjer FURS-u najavite način vodenja knjig ter predvidene prihodke – vse kar je potrebno za izračun akontacije davka na dobiček

Kaj je potrebno še poleg tega?

FURS-u je potrebno sporočiti še informacije o plačilnih računih v tujini, kapitalskih naložbah, prijaviti povezane osebe in poslovne enote v tujini ter osebe, ki vodijo poslovne knjige. To postorite vi ali vaš računovodja preko obrazca DR-03.

Kaj je potrebno urediti za pridobitev DDV številke?

Ob sami registraciji podjetja še niste DDV zavezanec. Za to bo potrebno oddati dodatno vlogo po registraciji podjetja. Prijavo v sistem DDV boste morali obvezno postoriti v kolikor:

  • boste v obdobju zadnjih 12 mesecev presegli (ali boste predvidevali da boste) 50.000 evrov obdavčljivega prometa
  • boste v tekočem koledarskem letu presegli 10.000 evrov nabave blaga ali pridobitev znotraj EU
  • v primeru obrnjene davčne obveznosti (1. odst. 25. člena ZDDV-1).

Obračun DDV je potrebno predložiti za vsako davčno obdobje – prvih 12 mesecev obvezno mesečno.

Plačevanje prispevkov in akontacije davka na dobiček je obvezno

Davek od dohodka iz dejavnosti mora biti plačan do 10. v mesecu za pretekli mesec oz. tromesečje. Kaj je potrebno postoriti, da to lahko plačate? Prispevki za socialno varnost zavezanca zahtevajo preveritev obračuna in izdajo popravka (OPSV) v primeru nepravilnosti do 15. v mesecu za pretekli mesec. Plačilo prispevkov pa mora biti izvedeno najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec.

Kaj je potrebno postoriti za zaposleno osebo pri s. p.?

Kaj je potrebno storiti za akontacijo dohodnine in prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce? Na dan izplačila plače in/ali drugega dohodka iz delovnega razmerja mora biti predložen obrazec REK-1. V roku 5 dni od izplačila dohodka pa morajo biti plačani akontacija dohodnine in prispevki.

Kaj je potrebno urediti za davčno potrjevanje računov?

Za opravljene dobave blaga ali storitev mora s. p. zagotoviti izdajo računov. V primeru plačila, kjer ne gre za strogo prenakazilo denarja iz enega TRR-ja na drugega, je potrebno takšen račun ob izdaji davčno potrditi – preko davčne ali mini blagajne.

VIR: DATA

VIR: https://data.si/blog/kaj-je-potrebno-urediti-s-p/

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja